خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

سوء استفاده از اعتماد و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی

شخصی که با سوء استفاده از اعتماد دوستش، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی او کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در اراک دستگیر شد.

سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: در پی دریافت شکوائیه ای مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندی اراک،موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ابتدا در خصوص موضوع پرونده از شاکی تحقیق به عمل آمد که او اعلام داشت، طی بررسی حساب بانکی ام متوجه برداشت مبلغی در حدود دو میلیون ریال از حسابم شدم و تقاضای رسیدگی دارم.

سرگرد نوروزی در ادامه بیان داشت:‌ با شروع تحقیقات تخصصی پلیس، سرانجام شخصی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی این شهروند کرده بود، شناسایی و پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: متهم در اظهارات خود اعلام داشت شاکی از دوستانش بوده و قبلاً اطلاعات بانکی را از او اخذ کرده بود که پس از مدتی وسوسه شده و اقدام به این عمل مجرمانه کرده است.

سرگرد نوروزی خاطر نشان کرد: پس از تکمیل تحقیقات و جمع آوری مستندات، متهم به همراه پرونده جهت صدور قرار قانونی مناسب به دادسرا معرفی شد .

سرگرد نوروزی از شهروندان خواست کارت بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و از انتخاب رمزهای ساده که به راحتی از سوی دیگران قابل حدس زدن است اجتناب کنند و در صورت مفقودی کارت در سریع ترین زمان نسبت به ابطال آن اقدام نمایند.

2کشته و 2 مجروح در سوانح رانندگی روز گذشته استان مرکزی

حوادث رانندگی روز گذشته استان 2 کشته و دو مجروح در پی داشت.

در نخستین سانحه رانندگی که در ساعت 14 روز گذشته در اثر واژگونی خودروی سواری هیوندا در محور ملایر به وقوع پیوست،راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت کرد و دو سرنشین دیگر مجروح که توسط نیرو های امدادی به بیمارستان انتقال داده شدند.

علت این سانحه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه،عدم توجه به جلوی از سوی راننده عنوان شد.

در سانحه ای دیگری که در حوالی ساعت 14و 30 دقیقه روز گذشته، که بر اثر برخورد خودروی سواری پژو 405 با عابر پیاده در بلوار مهارت شهرستان اراک رخ داد، عابر پیاده مجروح و به علت شدت جراحات پس از انتقال به بیمارستان،فوت شد.

علت حادثه مذکور از سوی کارشناس تصادفات پلیس راهور عدم توجه به جلوی از سوی راننده پژو ،عنوان شد.

 

انفجار مواد منفجره دست ساز 2 نوجوان را راهی بیمارستان کرد

انفجار مواد منفجره در منزلی مسکونی در اراک، دو نوجوان را که در حال ساخت مواد منفجره دست ساز بودند، راهی بیمارستان کرد.

سرهنگ "مصطفی ویسمه ای" فرمانده انتظامی شهرستان اراک در این باره به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:‌در ساعت 15 و 15 دقیقه روز گذشته گزارش انفجاری در منزلی مسکونی در یکی از مناطق شهر اراک به مرکز فوریت های پلیس 110 شهرستان اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله واحدهای امدادی و انتظامی به محل اعزام شدند که در تحقیقات مقدماتی مشخص شد دو نوجوان 12 و 13 ساله در حال درست کردن مواد منفجره به صورت دست ساز برای ایام چهارشنبه اخر سال بودند که ترکیب مواد باعث انفجار می شود.

سرهنگ ویسمه ای خاطر نشان کرد:‌ در این سانحه هر دو نوجوان از ناحیه سر، صورت ،دست ، پا و سینه دچار سوختگی شده بودند که به وسیله اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد:‌ به علت شدت انفجار کلیه شیشه های منزل مسکونی نیز به صورت کامل تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اراک در پایان از کلیه خانواده ها خواست که ضمن آموزش فرزندان در خصوص خطرات استفاده از مواد محترقه ، نظارت و کنترل لازم را نیز بر آنان داشته باشند.

 

کلاهبرداری با وعده وام میلیونی از خانم جوان در اراک

شخصی که با عناوین دروغین و با وعده وام های میلیونی از خانمی در اراک ، 430 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس دستگیر شد.

سرهنگ "سیدنورالدین حسینی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت:‌ در هفتم اسفندماه سال جاری خانمی با ارائه برگ شکوائیه ای به پلیس آگاهی استان، اعلام داشت که شخصی از وی کلاهبرداری کرده است.

وی اضافه کرد: خانم جوان در اظهاراتش به کاراگاهان بیان داشت که حدود یک ماه پیش با شخصی آشنا شده که خود را به عنوان مامور امنیتی معرفی می کرد و با چرب زبانی اذعان داشته که می تواند به واسطه آشناهایی که در دستگاه های دولتی دارد، برای او وام های میلیونی دریافت کند.

سرهنگ حسینی افزود: در مدت این آشنایی، متهم پرونده مبلغ 430 میلیون ریال را با ترفندهایی خاص از خانم جوان ا خذ می کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات شاکی، بررسی پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پلیس قرار گرفت و با اطلاعاتی که از اظهارات شاکی پرونده به دست آمد، برنامه ریزی لازم برای دستگیری متهم آغاز شد.

این مقام انتظامی افزود: بلافاصله با برنامه ریزی انجام شده ، متهم شناسایی و دستگیر شد و در همان مراحل اولیه بازجویی به جرم خود و کلاهبرداری میلیونی از شاکی پرونده اعتراف کرد.

وی در ادامه گفت:‌ در بازرسی از منزل متهم مقداری طلاجات و وجه نقدی که فرد کلاهبردار از خانم جوان اخذ کرده بود، کشف و به وی تحویل شد.

سرهنگ حسینی در خاتمه از ارجاع پرونده متهم به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: غفلت و سهل انگاری شهروندان در احراز هویت افراد، اعتماد بی جا بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آنها و فریب ظاهر افراد را خوردن از عواملی مهم زمینه ساز کلاهبرداری است که لازم است شهروندان در این خصوص هوشیار و با دقت نظر عمل کرده و موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن 110 به مراکز پلیس گزارش کنند.

توقیف سه محموله کالای قاچاق در اراک

رئیس پلیس آگاهی استان از توقیف سه محموله 788 میلیون ریالی کالای قاچاق در اراک خبر داد.

سرهنگ سید نورالدین حسینی گفت: در تداوم طرح های مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا وارزی پلیس آگاهی در تحقیقاتی، از تردد سه محموله کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی استان مطلع شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به برنامه ریزی عملیاتی پلیس در شناسایی و توقیف خودروهای قاچاق بیان داشت: با تمهیدات اجرایی انجام شده، سرانجام سه محموله کالای قاچاق در عملیات هایی جداگانه در اطراف اراک متوقف شدند.

سرهنگ"حسینی "خاطر نشان کرد: پس از بازرسی از محموله های توقیفی مقادیری کیف و کفش و لباس زنانه و بچه گانه و شلوار گرمکن خارجی جمعا به ارزش 788 میلیون ریال کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با بیان اینکه محموله های توقیفی از شهر های جنوبی کشور بارگیری وبه مقصد تهران در حرکت بودن اظهار داشت: هر سه راننده خودروهای مذکور به علت عدم ارائه مدارک گمرکی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

توقیف خودروی کامیون با 18 میلیون ریال خلافی در کمیجان

یک دستگاه خودروی کامیون باخلافی 18 میلیون ریال در شهرستان کمیجان متوقف شد.

سرهنگ "بهزاد فکوری" فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان، حین گشت زنی و کنترل خودرو های عبوری یک دستگاه خودرو کامیون متخلف را متوقف کردند.

وی اضافه کرد:‌ در استعلام از سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی مشخص شد که این خودرو دارای 18 میلیون ریال تخلف رانندگی است که تا کنون پرداخت نشده است که خودرو برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال شد.

فکوری خاطر نشان کرد: برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از تردد خودروهای متخلف با خلافی بیش از ده میلیون ریال جلوگیری خواهد شد و این خودرو ها به پارکینگ منتقل می شوند.

پایان کار سارق حرفه ای محتویات خودرو با 10 فقره سرقت

سارق حرفه ای بعد از دستگیری در عملیات پلیس در شهرستان ساوه به 10 فقره سرقت محتویات خودرو در این شهرستان اعتراف کرد .

سرهنگ " علی اصغر طالبی " فرمانده انتظامی شهرستان ساوه اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان ، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت..

وی افزود : سرانجام در چند روز گذشته در یکی از خیابان های شهرستان، حضور مشکوک فردی به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام شد و تیمی از ماموران انتظامی کلانتری 11 برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ طالبی ادامه داد: با حضور ماموران انتظامی در محل، فرد مورد نظر شناسایی و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی دلالت شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوه خاطر نشان کرد: در مراحل تحقیقات تکمیلی، مشخص شد که این فرد در چندین سرقت محتویات خودرو در سطح شهرستان دست داشته است که سرانجام با تکمیل پرونده به 10 فقره سرقت محتویات خودرو در شهر ساوه اعتراف کرد

15 تن کود شیمیایی قاچاق در ساوه کشف شد

15 تن کود شیمیایی قاچاق در عملیات پلیس در شهرستان ساوه کشف شد.

سرهنگ "علی اصغر طالبی" فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: ماموران انتظامی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، در عملیاتی یک دستگاه خودروی کامیون حامل بار قاچاق که از غرب کشور به سمت تهران در حال حرکت بود، متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف کردن خودرو و در بازرسی از آن 15 هزار کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق کشف شد.

سرهنگ طالبی در ادامه به عملیات های دیگر پلیس در این شهرستان اشاره داشت و خاطر نشان کرد:‌ در عملیات هایی دیگر، ماموران انتظامی شهرستان موفق شدند،دو هزار و 533 ثوب البسه قاچاق، 233 کیلوگرم پودر مواد نیرو زا ، 84 کارتن بزرگ و کوچک انواع لوستر خارجی و چهار دستگاه ال ای دی جمعا به ارزش تقریبی 650 میلیون ریال را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با اشاره به دستگیری شش نفر در این عملیات ها خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

  • ۹۴/۱۲/۲۰
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.