خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

جاده های استان مرکزی برفی، بارانی و لغزنده است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت:‌بر اثر بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان ، کلیه جاده ها لغزنده است.

سرهنگ ایرج کهریزی گفت: هم اکنون محور اراک- توره، اراک- بروجرد و اراک- ازنا برفی است و در دیگر محورهای مواصلاتی استان نیز شاهد بارش باران هستیم.

وی اضافه کرد: جاده‌های خیس یک از عوامل مهم سوانح رانندگی هستند اما به کار گیری تکنیک‌های رانندگی ایمن می‌تواند مانع از آن از بروز سوانح تلخ رانندگی شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه توجه به موارد ذیل را از سوی رانندگان خواستار شد:
– آرام و بااحتیاط رانندگی کنید، به خصوص سر پیچ‌ها.
– فاصله زیادی را با ماشین جلویی حفظ کنید.
– هنگامی که لازم است توقف کنید یا سرعت‌تان را کم کنید، به آرامی و ملایمت ترمز کنید.
– هرگز یکباره پایتان را روی ترمز نزنید.
– اگر ماشین‌تان شروع به لغزیدن کرد، به آهستگی پای‌تان را از روی گز بردارید و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، بپیچانید.
– از چاله‌‌های آب باران دوری کنید.
– در همان مسیری که ماشین‌های جلویی‌تان حرکت می‌کنند، رانندگی کنید.
– بلافاصله از لحظه شروع باران تا زمانی که جاده مرطوب است، سرعتتان را کم، یکنواخت و در حد کنترل نگه دارید. در پیچ ها از سرعتتان بکاهید و به هیچ عنوان به طور ناگهانی ترمز نکنید.
- قبل از سفر از سلامتی ترمزها و چراغها اطمینان پیدا کنید و نسبت به تمیزی شیشه‌ها و میدان دید، تنظیم فرمان و… اقدام کنید.
- قبل از سفر گوش به زنگ اخبار هواشناسی و آب و هوای مقصد و مبدا باشید و با تماس با شماره تلفن گویای 141 از وضعیت راه ها، محدودیت های ترافیکی و… مطلع شوید.

سرهنگ کهریزی در ادامه گفت: بستن کمربند ایمنی به عنوان یک قانون الزامی است چرا که هنگام تصادف تا حدود زیادی از وارد آمدن لطمه جانی به سرنشینان جلوگیری می‌کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: دلایلی مثل خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به مقررات، عجله و شتاب بی‌مورد، عدم تشخیص سهم عبور سایرین، لجبازی، رانندگی در اوج احساسات و… همیشه دلخراش ترین سوانح رانندگی را در پی داشته اند، بنابراین اگر جان خود و اطرافیانتان را دوست دارید، از آنها دوری کنید.

رصد تخلفات از طریق 16 دوربین نظارتی

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از رصد و برخورد با تخلفات شدآمدی از طریق 16 دوربین نظارتی در مرکز مدیریت هوشمند کنترل ترافیک در شهر اراک خبر داد.

سرهنگ "بردیا دریکوند" در گفت و گو با شبکه استانی آفتاب گفت: با توجه به رشد بسیار سریع حوزه شدآمدی در کلان شهر اراک و همچنین محدود بودن منابع انسانی، نیاز به پایش الکترونیکی شدآمدی امری مهم بود که از زمستان سال گذشته در شهر اراک مورد بهره برداری قرار گرفت.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، سیستم مدیریت هوشمند کنترل ترافیک را گام ارزشمندی در راستای تحقق انضباط شدآمدی خواند و گفت:‌ مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهری گامی موثر در راستای رفاه و امنیت شهر است.

سرهنگ دریکوند ادامه داد: با اجرای این سامانه هوشمند، ضمن پایش و بهره برداری اطلاعات حاصله در تمامی حوزه های خدماتی، شهری و عملیاتی، برنامه ریزی لازم برای کاهش ناهنجاری ها در حوزه شدآمدی و رصد الکترونیک برای برخورد با رانندگان به جای حضور فیزیکی ماموران پلیس در سطح شهر در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد:‌در حال حاضر 11 دوربین در سطح شهر و پنج دوربین در کمربندی های شهر اراک فعال می باشد و نظارت بر شدآمدی شهری به صورت شبانه روزی توسط ماموران مستقر در مرکز کنترل هوشمند ترافیک انجام می شود.

سرهنگ دریکوند افزود: با نظارت های انجام شده توسط کارشناسان پلیس راهور، تخلفات ثبت شده اعمال قانون شده و توسط پست به نشانی رانندگان متخلف ارسال می شود.

مرکز هوشمند کنترل ترافیک شهرداری اراک در دومین روز از دهه مبارک فجر سال 94 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کشف 329 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرکزی

فرمانده انتظامی استان از کشف 329 میلیارد ریال کالای قاچاق در سال 94 و افزایش 28 درصدی این کشفیات نسبت به سال ماقبل آن خبر داد.

سرهنگ کیومرث عزیزی گفت: با توجه به اثرات سوء قاچاق کالا در عرصه اجتماع، ضرورت ایجاد تحول و تدوین خطی مشی ها و طرح های کاربردی در این حوزه از اقداماتی بود که به بمنظور بهبود اقدامات عملیاتی پلیس در سال 94 اجرایی شد.

وی اضافه کرد: در سال 94، پلیس استان در کنار بهره گیری از نتایج تحقیقات میدانی و کاربردی برای افزایش کیفیت ماموریت ها، به تدوین راهکارهایی اثربخش در برخورد با قاچاقچیان کالا پرداخت که اقدامات انجام شده در این حوزه بازتاب مثبت به همراه داشت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 329 میلیارد ریال کالای قاچاق در طول سال کشف شد که این میزان افزایشی 28 درصدی نسبت به کشفیات سال 93 داشت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در این سال 949 نفر قاچاقچی کالا دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند و همچنین از قاچاقچیان 381 دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد.

سرهنگ عزیزی افزود: در این مدت، عملیات های انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا منجر به تشکیل 886 پرونده در استان شد که در 77 پرونده تشکیلی، ارزش کالاهای کشف شده بیش از یک میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: فراورده های نفتی، مواد خوراکی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، دخانیات و ... از جمله مهم ترین کالای های قاچاق کشف شده در سطح استان در سال 94 بود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در سال جدید نیز برنامه ریزی لازم به منظور تداوم طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس انجام شده است که با مشارکت و همراهی خوب شهروندان، امید است امنیتی مطلوب در استان برقرار باشد.

2 کشته و 7 مجروح در سوانح رانندگی روز گذشته در استان مرکزی

در دو سانحه رانندگی روز گذشته در استان، دو نفر کشته و هفت نفر مجروح شدند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ساعت یک و 10 دقیقه روز گذشته بر اثر واژگونی یکدستگاه خودرو تندر 90 درجاده زیراب شهرستان محلات یکی از سرنشینان خودرو جان خود را از دست داد و چهار سرنشین دیگر مجروح و به مراکز درمانی انتقال شدند.

علت این سانحه عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام شد.

در سانحه ای دیگر که در حدود ساعت 19 روز گذشته در کمربندی شمالی شهر اراک، روبروی روستای گاوخانه، به وقوع پیوست بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید و یک دستگاه خودروی ام وی ام، راننده خودروی ام وی ام جان خود را از دست داد و سه سرنشین خودروی پراید نیز مجروح شدند.

علت این سانحه از سوی کارشناس پلیس راه انحراف به چپ خودروی پراید نسبت به سواری ام وی ام اعلام شد.

بنا بر اعلام پلیس راه فرماندهی انتظامی استان علت 80 درصد سوانح رانندگی در جاده های استان مرکزی در تعطیلات نوروزی امسال خستگی و خواب آلودگی رانندگان می باشد.

  • ۹۵/۰۱/۰۳
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.