خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

کشف 300 میلیون ریال کالای قاچاق در دلیجان

ماموران انتظامی شهرستان دلیجان استان از یک دستگاه کامیون 300 میلیون ریال کالای قاچاق کشف کردند.

سرهنگ" علی هاشمی" فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان گفت:روزگذشته ماموران انتظامی دلیجان در هنگام گشت زنی در سطح محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند .

وی افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن و بازرسی از خودرو تعداد 2 هزار و 616 بطری نوشابه خارجی و 300 قالب کره بادام زمینی که به شیوه ماهرانه ای در کامیون جا سازی شده بود کشف کردند .

هاشمی اظهار داشت: راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد:به منظور حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق از خرید و استفاده از کالاهای قاچاق خودداری کرده و موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

48 ساعت گذشته بدون سانحه رانندگی فوتی در استان مرکزی

سرهنگ"ایرج کهریزی"در این باره گفت: میزان تردد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در محورهای مواصلاتی استان افزایش داشته است.

وی اشاره کرد:درشروع سفرهای نوروزی چند حادثه رانندگی دلخراش در جاده های استان داشتیم که با توجه به تاکیدات مکرر پلیس و مراقبت های لازم از سوی رانندگان،در 48 ساعت گذشته هیچ گونه سانحه رانندگی منجر به فوت در جاده های استان رخ نداد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی برنامه‌ریزی خوب را عامل مهم در افزایش لذت از سفر خواند و گفت:‌نبود برنامه‌ریزی می‌تواند موجب تبدیل شدن سفر به یک خاطره نه‌چندان خوشایند شود،بنابراین در زمان نوروز که حجم مسافرت‌ها بسیار زیاد است، وجود برنامه‌ریزی هدفمند و مناسب بسیار مهم‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد:‌بهتر است که رانندگان قبل از سفر مقصد یا مقاصد خویش را مشخص کرده و مسافت‌هایی را که در هرروز باید طی می کنند،محاسبه نمایند.

سرهنگ کهریزی ادامه داد:در اغلب موارد در پایان سفرها ی نوروزی شاهد عجله و شتاب از سوی برخی رانندگان برای بازگشت هستیم؛در حالی که در بازگشت انتخاب زمان حرکت مهم است و رانندگان باید زمان بیشتری را برای رسیدن به مبادی اولیه در نظر بگیرند.

کاهش 11 درصدی سرقت در استان مرکزی

سرهنگ "یوسف سپهوند " با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تحقق سال "اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل"بیان داشت: با توجه به نوع وظایف نیروی انتظامی ، نقش و کارکرد پلیس در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بسیار مهم و اثرگذار است.

وی افزود:تعامل پلیس،مشارکت مردم و همراهی مسئولان در حوزه های مختلف امنیت اجتماعی می تواند بسترساز راهبردهای سال جدید باشد و نیروی انتظامی نیز در بخش های چون مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر، سرقت ، امنیت ترافیکی و دیگر حوزه ها نقشی مهم در تحقق چشم انداز سال 95 داشته باشد.

سرهنگ یوسف سپهوند در ادامه با تبیین رویکردهای افزایش احساس امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز 95 گفت: دقت و توجه به ارتقاء افزایش کیفیت در بخش های انتظامی و ترافیکی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فرماندهان و مدیران باید در این زمینه باهدف مندی برنامه ریزی کنند.

وی از کاهش 11درصدی سرقت از شروع فعالیت قرارگاه نوروزی امام علی(ع) خبر داد و اضافه کرد :اشرافیت ، کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای انتظامی با اولویت پیشگیری و برخورد قاطع با ناهنجاری های اجتماعی از جلمه ملزوماتی است که بایستی در افزایش احساس امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات نوروز بدان توجه و تاکید شود.

 جانشین  فرماندهی انتظامی استان مرکزی هدف مندی و تعامل واحدهای انتظامی در کیفی سازی ماموریت ها را نیز مورد تاکید قرار داد و اجرای ماموریت ها با رصد و تحلیل روزانه و اتخاذ راهکارهای کاربردی در پیشگیری از جرایم را نیز توسط برنامه ریزان از مولفه های اثربخش در کاهش جرایم دانست.

  • ۹۵/۰۱/۰۸
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.