خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

کشف 15 میلیارد ریال کالای قاچاق در طرح عملیاتی پلیس استان مرکزی

سرهنگ "سید نورالدین حسینی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در تداوم طرح های مبارزه با قاچاق کالا، پلیس استان در طرحی سراسری که به مدت دو روز در استان به مرحله اجرا گذاشته شد، 15 میلیارد و 142 میلیون ریال انواع کالای قاچاق شد.

وی اضافه کرد:‌در این طرح 15 قاچاقچی کالا دستگیر شدند و پنج دستگاه وسیله نقلیه نیز از آنان کشف  شد.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد:‌ کلیه متهمان برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

4 کشته و 7 مجروح در تصادفات 2روزگذشته استان مرکزی

در اولین حادثه ای که در ساعت 8 و 57 دقیقه پنج شنبه گذشته در اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو 405 در محور دلیجان _ هستیجان به وقوع پیوست ، راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و چهار سرنشین دیگر نیز مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات حاضر در صحنه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی وخواب آلودگی راننده خودرو عنوان شد.

در حادثه دیگری که در ساعت 19 بامداد همین روز در محور ساوه - همدان، بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی کامیون با یک دستگاه پژو405 رخ داد، راننده خودروی پژو به علت شدت جراحات وارده فوت و دو سرنشین دیگر آن مجروح شدند.

بنابر اعلام کارشناسان پلیس راه استان مرکزی علت این حادثه دلخراش عدم توجه به جلو از سوی راننده سواری پژو اعلام شد.

در حادثه دیگری در ساعت 15و 10دقیقه روز گذشته بر اثر برخورد خودرو 206 به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با اشیاء و موانع کنار بلوار امام علی(ع) شهرستان ساوه به وقوع پیوست راننده خودرو مجروح و به بیمارستان اعزام شد و پس از چند ساعت به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت شد.

در حادثه دیگر که روز گذشته در ساعت 18 و 46 دقیقه در ورودی شهر غرق آباد ساوه در اثر برخورد یک دستگاه پیکان وانت به علت حرکت در خلاف جهت و مسیر تعیین شده با موتورسیکلت به وقوع پیوست، راننده موتور سیکلت به علت شدت جراحات در دم فوت کرد.

عدم آگاهی در استفاده از شبکه های اجتماعی زمینه ساز تهدید و اخاذی

سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی شکایت شهروند ساوجی مبنی بر دسترسی غیر مجاز و هک اکانت این شهروند توسط فردی ناشناس موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی شهرستان ساوه قرار گرفت.

وی افزود :در این راستا با انجام تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان ساوه متهم دستگیر و در بازجویی های صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد و اذعان داشت که با سوء استفاده از عدم آگاهی شاکی دست به این اقدام مجرمانه زده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:پرونده به همراه متهم و کلیه مستندات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

نوروزی در پایان از شهروندان خواست قبل از نصب و استفاده از شبکه های اجتماعی ابتدا نسبت به مطالعه قوانین و فراگیری نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی اقدام کرده سپس آنها را بکارگیری کنند.

 

آموزش، پایه و زیر بنای ماموریت های موفق پلیسی به شمار می رود

سرهنگ "کیومرث عزیزی"در این مراسم گفت: تمامی کارکنان پلیس همواره باید در مقوله آموزش سهیم باشند و نقش فعال و برجسته ای را در این مهم ایفا کنند.

وی، اهداف آموزش در نیروی انتظامی را تقویت حرفه ای گرایی و توانمندسازی کارکنان دانست و بیان داشت: افزایش موفقیت در ماموریت های مختلف و همچنین افزایش میزان رضایت مندی مردم از اولویت های کاری پلیس است.

این مقام انتظامی استان مرکزی، تصریح کرد: هر چه میزان دانش ماموران افزایش یاید، کارآیی آنها در مقابله با جرایم و آسیب های اجتماعی نیز ارتقاء پیدا می کند و احساس امنیت شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.

سرهنگ عزیزی، موفقیت ماموریت های مختلف پلیس را منوط به آموزش های مطلوب ضمن خدمت دانست و اظهار داشت: آموزش ، پایه و زیر بنای ماموریت های موفق پلیسی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان وجایگاه والای استادان و معلمان آموزشی، تاکید کرد: سرمایه گذاری در امر آموزش، پیشرفت و موفقیت ماموریت های پلیس در زمینه های مختلف را به ارمغان خواهد آورد.

وی، ادامه داد: همسو با تغییرات جهان کنونی، نوع ماموریت های پلیس نیز در عرصه های مختلف تغییر می یابد و در همین راستا، بدیهی است که استفاده از روش های نوین آموزش برای افزایش سطح یادگیری کارکنان پلیس، یک امر ضروری است.

فرمانده انتظامی استان، افزود: پلیس بر اساس نیازمندی ها و تغییرات جامعه، راهبرد آموزشی خود را تعریف می کند و به سوی یک پلیس حرفه ای، روز آمد و دانش بنیان، گام بر می دارد.

این مقام ارشد انتظامی استان به اهمیت تحقیق و پژوهش در ماموریت های مختلف نیروی انتظامی اشاره و خاطر نشان کرد: با تحقیق صحیح و هدفمند، قبل از اجرای ماموریت، هزینه ها تا میزان قابل قبولی کاهش و بازدهی به مراتب افزایش می یابد.

سرهنگ عزیزی یکی از ویژگی های پلیس موفق را مجهز بودن به علم روز دانست و گفت: پلیس باید بر مبنای علمی، عمل کند و با بهره گیری از دانش روز و علوم پیشرفته، پلیسی دانش بنیان باشد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان توسعه ، ارتقاء سطح دانش ماموران انتظامی، استفاده از مشارکت‌های اجتماعی و تبلور حضور مردم در تولید امنیت پایدار در جامعه را از مهمترین اهداف آموزشی در نیروی انتظامی برشمرد و یاد آور شد: آموزش هدفمند کارکنان پلیس، زمینه ساز همبستگی ملی، توسعه پایدار، قانون‌گرایی، افزایش کنترل اجتماعی، احساس امنیت و مسئولیت پذیری شهروندان در سطح جامعه خواهد شد.

 کشف  20 کیلوگرم تریاک در دلیجان

سرهنگ "علی هاشمی " در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس شهرستان در تحقیقاتی از تردد یک دستگاه خودروی حامل مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند و  بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت .

وی گفت : پس از برنامه ریزی و هماهنگی دقیق محل مورد نظر به طور نامحسوس تحت کنترل و مراقبت ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت که در این عملیات یک دستگاه خودروی سواری شناسایی و متوقف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان افزود : در انجام بازرسی از خودروی مورد نظر  ،  مقدار 20 کیلو گرم ماده مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه ای در کف خودرو جاساز ی شده بود کشف شد.

سرهنگ هاشمی ادامه داد:‌در این عملیات یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد.: همانگونه که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی تجربه ثابت نموده مشارکت عمومی برکات و ثمرات فراوان داشته است لذا برای مقابله با پدیده شوم مواد مخدر مردم و مسئولان بایستی با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای معدود  افراد فرصت طلب ناامن نمایند.

وی سامانه تلفنی 110 را بستری آسان برای ارتباط مردم با مراکز پلیس خواند و از آنان خواست هر گونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به نیروی انتظامی اعلام کنند.

 

  • ۹۵/۰۲/۱۸
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.