خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

باند سارقان به 60 فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو اعتراف کردند

سرهنگ کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: از چندی پیش گزارش هایی از سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو به مرکز فوریت های پلیس 110 شهر اراک اعلام می شد که در برخی از موارد سارقان با شکستن شیشه خودروهای فاقد سرنشین، اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی افزود:بلافاصله بررسی تخصصی پرونده های سرقت، به پلیس آگاهی استان ارجاع و تیمی مجرب از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، مامور رسیدگی به پرونده ها شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی در استان اضافه کرد: تحقیقات فنی و تخصصی پلیس در این زمینه همچنان ادامه داشت تا اینکه سرانجام در چند روز گذشته، کارآگاهان پلیس، سه سارق سابقه دار را در این خصوص شناسایی کردند.

وی با اشاره به عملیات دستگیری سارقان گفت : با ادامه بررسی ها، محل اختفای سارقان شناسایی شد و در بستر عملیات هایی هدفمند هر سه سارق دستگیر شدند و از مخفیگاه آنان هشت دستگاه ضبط خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و متهمان برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال داده شدند.

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: در بازجویی های اولیه، متهمان منکر هر گونه نقشی در سرقت ها شده بودند که با توجه به اسناد ومدارک به دست آمده،سرانجام لب به اعتراف گشودند و به 60 فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در شهر اراک اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد:تا کنون 30 نفر از شاکیان پرونده های مذکور شناسایی شده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال پیگیری می باشد.

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد:‌در ادامه تحقیقات پلیس، فردی که خریدار اموال سرقتی بود نیز شناسایی شده و پرونده متهمان برای برخورد قانونی با آنان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی می باشد.

67 درصد تصادفات درون شهری مربوط به عابران پیاده است

جانشین فرماندهی انتظامی استان در کمیسیون تخصصی راه و راهور پلیس استان از تشدید طرح برخورد با موتورسواران متخلف خبر داد و گفت:‌ در فروردین ماه سال جاری 67 درصد تصادفات درون شهری مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ "یوسف سپهوند" در این جلسه که با حضور مسئولان انتظامی و کارشناسان حوزه ترافیکی پلیس استان برگزار شد، بر حرفه ای گرایی در آموزش تخصصی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: : آموزش، کاراترین ابزار و قویترین فرایند انتقال دانش و مهارت به نیروى انسانى است که اجرایی شدن مطلوب آن، بازخورد تقویت و آماده سازى مطلوب در برنامه ریزی ها و ارتقاء امنیت اجتماعی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به نوع ماموریت های پلیس در حوزه ترافیکی، آموزش و روزآمدی، فرایندی ضروری و استمرار آن از ضروریت هایی است که باید در برنامه ریزی ها بدان توجه و تاکید شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی بر ضرورت دستگاه های فرهنگی در افزایش آگاهسازی عمومی تاکید کرد و گفت: در سال گذشته 53 درصد تصادفات درون شهری استان مربوط به عابران پیاده و 33 درصد مربوط به موتورسواران و راکبان آنان بوده است.

وی ادامه داد: در فروردین ماه سال جاری نیز در حوزه درون شهری سه نفر جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده اند که دو نفر آنها عابران پیاده و یک نفر موتورسوار بوده است.

سرهنگ سپهوند بر برنامه ریزی پلیس در ارتقاء انضباط و امنیت ترافیکی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نیروى انتظامى سازمانى است که هدف از تشکیل آن استقرار نظم و امنیت، تأمین آسایش عمومى و فردى است باید در برنامه ریزی ها به ویژه در حوزه ترافیکی با عزم جمعی در تحقق امنیت مطلوب اقدام کرد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی از تشدید طرح های برخورد با موتورسوارن متخلف خبر داد و گفت: رعایت قانون و توجه به حقوق شهروندان از موضوعاتی است که باید با بسیج همگانی در نهادینه سازی آن اهتمام داشت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد:‌ در راستای فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی ، در برنامه ریزی پلیس استان، به غیر از موارد خاص، از توقیف موتورسیکلت هایی که موتورسواران آن از کلاه ایمنی استفاده می کنند خودداری می شود.

واژگونی خودرو سمند یک کشته بر جای گذاشت

بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سمند در محور دلیجان – اصفهان، راننده خودرو جان خود را از دست داد.

سرهنگ ایرج کهریزی گفت  رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی  گفت :در ساعت حدود 8 و 40 دقیقه روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی در خصوص وقوع یک فقره واژگونی خودرو در محور دلیجان - هستیجان، بلافاصله ماموران انتظامی پلیس راه دلیجان به همراه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

وی افزود:با حضور ماموران در محل، مشخص شد یک دستگاه خودروی سمند واژگون شده که در این حادثه راننده خودرو مجروح شده که پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ "ایرج کهریزی"رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی علت این حادثه را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده خودرو عنوان کرد .

سرهنگ کهریزی درخاتمه به شهروندان توصیه کرد: به منظور جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری ، شهروندان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و در جاده های خلوت و روستایی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

20 کیلوگرم مواد مخدر در استان مرکزی کشف شد

چهار عملیات ماموران پلیس استان در روز گذشته، منجر به دستگیری، 11 توزیع کننده مواد مخدر و کشف 20 کیلوگرم انواع مواد مخدر شد.

این عملیات ها روز گذشته در شهرهای اراک، شازند،‌دلیجان و ساوه اجرایی شد.

در اراک عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان از یک دستگاه خودرو سواری مقدار هشت کیلوگرم و 820 گرم ماده مخدر تریاک را در که به شکل ماهرانه ای در خودرو جاسازی شده بود کشف کردند. در این عملیات سه نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر شدند.

در شازند عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان شازند از دو نفر که تحت پوشش مسافر مواد مخدر جابجا می کردند  مقدار یک کیلو و 780 گرم هروئین کشف شد.

 در دلیجان عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان دلیجان، دو نفر که در حال جابجایی مقدار هفت کیلو گرم ماده مخدر تریاک با یک دستگاه خودروی سواری بودند، ‌دستگیر شدند.

در ساوه این عملیات که منجر به دستگیری چهار توزیع کننده مواد مخدر شد، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه موفق به کشف یک کیلو و 800 گرم ماده مخدر تریاک شدند.

  • ۹۵/۰۲/۲۲
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.