خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

کشف 2 هزار دست لباس قاچاق غیر بهداشتی در اراک

سرهنگ "احمد عباسی" رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در اجرای طرح های نظارتی پلیس بر فعالیت واحدهای صنفی، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان، روز گذشته یک واحد توزیع پوشاک دست دوم غیر بهداشتی قاچاق را در اراک شناسایی کردند.

وی افزود: در بازدید از این واحد صنفی دو هزار دست لباس دست دوم غیر بهداشتی قاچاق کشف و پس از تشکیل پرونده به اداره اموال تملیکی استان تحویل داده شد.

راهکارهای پیشگیرانه در سرقت موتورسیکلت

در هر جامعه ای برای ایجاد بستر مناسب جهت فعالیت های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی باید نظم و امنیت را برقرار نمود . در تمامی کشورها پلیس عهده دار این وظیفه مهم است. در کشور ما نیز نیروی انتظامی بر حسب ماموریت اصلی و ذاتی خود برقراری نظم و امنیت را بر عهده دارد و موظف است که آسایش فردی و اجتماعی افراد جامعه را فراهم کند که این مهم تنها با مشارکت و همراهی آحاد جامعه تحقق خواهد یافت و نیروی انتظامی نیز در نگاه جامعه محور خود همواره بر همراهی و سهم دهی به آحاد افراد جامعه در حوزه نظم و امنیت تاکید دارد.

یکی از مسائل و مشکلاتی که امنیت اجتماعی- اقتصادی شهروندان را تهدید می کند و به نوعی با نظم و امنیت کشور در ارتبا ط است جرم سرقت است. این جرم از جرایم مهم و پرتعداد اکثر جوامع و عملی مجرمانه است که تقریبا در کلیه جوامع دیده می شود. این جرم در گذشته های دور نیز وجود داشته و به اشکال مختلف انجام می شده است و شکل انجام آن در دوره های گوناگاگون و در جوامع مختلف تغییر نموده است. در این میان از جمله سرقت های رایج در دهه های اخیر می توان به سرقت موتورسیکلت اشاره کرد که سارقان به انگیزه های مختلف آن را انجام می دهند.

موتورسیکلت وسیله نقلیه ای است که به لحاظ کوچکی حجم آن در معابر ترافیکی قدرت مانور زیادی دارد. بدین جهت این وسیله نقلیه دارای کارایی بسیار در جوامع شهری است که در استان های مرکزی کشور چون استان مرکزی نیز به ویژه در فصول گرم از این وسیله نقلیه بسیار استفاده می شود.

از سویی عدم توجه به بهره گیری از وسایل ایمنی و بازدارنده از سرقت باعث بروز خسارات مادی برای مالکان آن می شود که با کمی توجه به توصیه های بازدارنده می توان بستر ایجاد سرقت را برای مجرمان بسیار مشکل نمود.

چرا سرقت موتور سیکلت اتفاق می افتد؟

عوامل زمینه ساز اصلی:

· عدم استفاده از تجهیزات ایمنی.

· سهل انگاری و بی احتیاطی هنگام ترک موتور سیکلت

· سهل انگاری و بی احتیاطی هنگام سوار کردن مسافر.

· رها کردن موتورسیکلت در معابر بدون رعایت اصول ایمنی.

· سهل انگاری در نگهداری سوئیچ موتورسیکلت.

· پارک کردن موتورسیکلت در محل های ناامن.

از بروز اتفاق جلوگیری کنید.

· موتورسیکلت خود را به لوازم ایمنی مانند سوئیچ مخفی،قفل با شاخ،قفل و زنجیر ضدبرش و قفل های ایمنی دیگر مجهز کنید.

· ساخت کلید یدکی برای موتورسیکلت را به افراد ناشناس و متفرقه نسپارید.

· موتورسیکلت را در مکان امن و مناسب پارک کنید.

· حتی الامکان موتورسیکلت خود را داخل پارکینگ پارک کنید و از نگهبان پارکینگ رسید دریافت نمایید.

· از پارک کردن در مکان های خلوت و تاریک خودداری کنید.

· تا حد امکان موتورسیکلت را در جایی پارک کنید که در دیدرس شما باشد.

· موتورسیکلت خود را حتی برای لحظه ای کوتاه بدون برداشتن سوئیچ ترک نکنید.

· هیچگاه به بهانه ی طول نکشیدن کار موتورسیکلت روشن خود را ترک نکنید.

· هنگام بروز تصادف و نزاع اگر مجبور به ترک موتور شدید ابتدا سوئیچ را بردارید.

· هنگام ترک کردن موتورسیکلت نکات ایمنی را رعایت کنید.

· هنگامی که موتورسیکلت خود را در جایی پارک می کنید، حتما آن را قفل کنید و تا حد امکان با زنجیر محکمی به یک میله ثابت، درخت، تیر چراغ برق یا هرجای ثابت دیگر ببندید.

· هنگام پارک کردن در پارکینگ، حیاط منزل و محوطه اداری، حتما به وسیله قفل و زنجیر مناسب موتورسیکلت خود را قفل کنید.

· در صورت بروز وضعیت اورژانس پزشکی، خونسردی خود را حفظ کنید و موتورسیکلت خود را بدون قفل کردن رها نکنید.

· هنگام سوار کردن مسافر احیاط کنید.

· در صورت سوار کردن مسافر به مقصد خارج از شهر و مسیرهای پرت و دور افتاده خصوصا در شب ها و به ویژه در صورت پیشنهاد مبلغ غیر معمول و بیش از اندازه برای کرایه دقت بیشتری کنید.

· در بین راه از قبول هرگونه مواد غذایی و آشامیدنی و خوشبو کننده از مسافران ناشناس بپرهیزید.

· چنانچه از افراد ناشناس موتورسیکلت خریده اید قفل های آن را تعویض کنید.

· از قرار دادن سوئیچ موتورسیکلت در مکان های نامناسب و در معرض دید افراد خودداری کنید.

· سوئیچ موتورسیکلت خود را به افراد ناشناس و غیر مطمئن نسپارید.

· اگر در پارکینگ دارای نگهبان پارک می کنید در صورت لزوم سوئیچ را تنها به نگهبان تحویل دهید.

· در صورت سپردن موتورسیکلت به تعمیرگاه سوئیچ را فقط به مسئول تعمیرگاه تحویل دهید.

· هرگز موتورسیکلت خود را در اختیار افراد ناشناس و غیر مطمئن قرار ندهید.

· هیچگاه موتورسیکلت خود را به افراد غیر مطمئن امانت ندهید.

· در زمان فروش موتورسیکلت خود هرگز به یک غریبه اجازه ندهید که به بهانه امتحان کردن آن، به تنهایی آن را سوار شود، حتی اگر پیشنهاد کرد که خودرو یا موتور خود را نزد شما بگذارد، زیرا احتمال سرقتی بودن آن وجود دارد.

· هرگز مدارک موتور را زیر زین ، زیر قاب باطری یا داخل خورجین قرار ندهید.

· حتما نسبت به شماره کردن و نصب پلاک بر روی موتورسیکلت خود اقدام کنید.

· هنگام خرید موتورسیکلت از سند و معتبر بودن سند آن اطمینان حاصل کنید.

· هرگونه خرید و فروش موتورسیکلت را از طریق فروشگاه های معتبر و رسمی انجام دهید.

· از خرید موتورسیکلت به صورت قولنامه بپرهیزید.

· در هنگام انجام معاملات از هویت کامل و درست فرد مقابل و مالک بودن او اطمینان حاصل کنید.

در صورت وقوع سرقت چه باید بکنیم؟

· هرچه سریعتر پلیس 110 را در جریان سرقت قرار دهید.

· مدارک موتورسیکلت را همیشه همراه داشته باشید تا در صورت سرقت بتوانید در مراکز پلیس تشکیل پرونده دهید.

· پلیس را در جریان جزئیات سرقت نظیر زمان و محل دقیق سرقت قرار دهید.

· مشخصات کامل موتورسیکلت خود ، اعم از شماره انتظامی، رنگ، مدل و سایر موارد را برابر سند مالکیت به پلیس اعلام کنید.

· شماره تماس خود را به پلیس بدهید تا در صورت پیدا شدن موتورسیکلت، شما را در جریان قرار دهند.

توقیف محموله 400 میلیون ریالی پوشاک و قطعات دوچرخه قاچاق در زرندیه

سرهنگ "داود کاظمی " فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه گفت: در تداوم طرح های مبارزه با معضل قاچاق کالا، مأموران گشت یگان امداد حین گشت زنی در محورهای اصلی این شهرستان دو دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: با تلاش ماموران انتظامی در عملیات هایی هر دو خودرو متوقف و پس از بازرسی از آنها چهار هزار لباس زنانه و 30 کارتن قطعات دوچرخه کشف شد.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه ارزش کالاهای مکشوفه 400 میلیون ریال می باشد خاطر نشان کرد: هر دو راننده در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

واژگونی خودرو، جان راننده را گرفت

در حادثه رانندگی که در ساعت 17 و 46 دقیقه روز گذشته در کیلومتر پنج فرعی آبگرم شهرستان محلات بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پیکان به وقوع پیوست، راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت شد.

علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه، عدم توجه به جلوی راننده خودروی پیکان عنوان شد.هشدار پلیس:

همواره در هنگام رانندگی ، سرعت مطمئنه را رعایت کرده و در هنگام خواب آلودگی نیز از رانندگی کردن بپرهیزید.

اعضای باند برداشت های اینترنتی غیر مجاز دستگیر شدند

اعضای باندی که با جعل درگاه های بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب 26 شهروند در شهرهای مختلف کشور کرده بودند، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا ساوه دستگیر شدند.

سرهنگ "علی اصغر طالبی " فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: چندی پیش خانمی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان،اذعان کرد 12 میلیون ریال از حساب بانکی وی به صورت غیر مجاز توسط فردی ناشناس برداشت شده است.

 وی افزود: تحقیقات پلیس فتا در این رابطه آغاز و با پیگیری های کارشناسی انجام شده نحوه برداشت از حساب بانکی شاکی پرونده برای کارشناسان پلیس مشخص شد.

شناسایی برنامه ریزی هدفمند متهمان پرونده برای برداشت از حساب کاربران بانکی

این مقام انتظامی تصریح کرد: در روند تحقیقات تکمیلی مشخص شد که شیوه برداشت از حساب بانکی این فرد، به صورت برنامه ریزی شده در فضای مجازی انجام می پذیرد و برداشت های غیرقانونی دیگری نیز از حساب دیگر افراد طرح ریزی شده است.

سرهنگ طالبی در ادامه گفت: با ادامه بررسی های تخصصی کارشناسی پلیس فتا شهرستان، سرانجام یکی از عاملان برداشت های غیرمجاز در یکی از استان ها شناسایی شد و ماموران پلیس فتا شهرستان در معیت تیمی از ماموران پلیس فتا استان با اخذ نیابت قضایی به استان مورد نظر مراجعه و در عملیاتی غافلگیرانه یکی از متهمان را دستگیر کردند.

نخستین فرد دستگیر شده در پرونده دارای سوابق متعدد سرقت بود

وی خاطر نشان کرد: در مخفیگاه فرد دستگیر شده که دارای سوابق متعدد سرقت بود، تعدادی کارت بانکی جعلی و مسروقه و ادوات و تجهیزات الکترونیکی که در این اقدام مجرمانه مورد استفاده قرار می گرفت، کشف و ضبط شد.

 این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و در بازجویی های پلیس، همدست دیگر خود در یکی دیگر از استان های کشور را نیز معرفی کرد و بلافاصله با برنامه ریزی انجام شده، یکی از آنها دستگیر و تعدادی وسایل و تجهیزات الکترونیکی نیز از وی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه در ادامه اظهار داشت: در مراحل رسیدگی به این پرونده، دو نفر دیگر نیز که در این برداشت های غیرمجاز دست داشتند شناسایی شد و شواهد حاکی از آن بود که  کارت های بانکی جعلی و مسروقه توسط یکی از آنها تهیه و در اختیار دو متهم دیگر پرونده قرار می گیرد و متهم دیگر پرونده نیز که چند سال پیش به کشوری دیگر متواری شده، اقدام به جعل سایت و درگاه های اصلی بانک نموده و با به دست آوردن اطلاعات حساب کاربران، این اطلاعات را در اختیار دیگر اعضای باند قرار می دهد.

وی اضافه کرد: با اطلاعات به دست آمده، محل اختفای متهمی که در امر تهیه کارت های جعلی و مسروقه فعالیت می کرد شناسایی و او نیز طی عملیاتی برنامه ریزی شده دستگیر شد.

سرهنگ طالبی در پایان گفت:‌ با توجه به باندی بودن پرونده مذکور و شناسایی عوامل داخلی که در جریان برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی دخیل بوده و نقش اصلی را ایفاد می کردند کلیه حساب های بانکی این افراد مسدود و پیگیری های لازم در جهت بازگردانی وجوه مسروقه شکات در حال انجام می باشد.

شناسایی 26 مالباخته در مراحل رسیدگی به پرونده

وی خاطر نشان کرد : در مراحل رسیدگی به پرونده 26 مالباخته در شهرهای مختلف کشور شناسایی شدند و تاکنون نیز مبلغ 820 میلیون ریال از حساب های متهمان شناسایی شده است که با هماهنگی دستگاه قضایی پرونده مراتب رسیدگی به جرایم دیگر اعضای باند و دستگیری دیگر متهم پرونده که در خارج از کشور به سر می برد در حال رسیدگی می باشد.

  • ۹۵/۰۴/۲۳
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.