خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و عکس خبری )

سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی ( عکس خبری ) ( گزارش تصویری )

خبرگزاری امید اراک (خبر و  عکس خبری )

خبرگزاری امید اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری امید اراک

 

اجرا و پیاده سازی سامانه های نظارتی پیشگیرانه در برنامه ریزی راهبردی بازرسی کل ناجا

سردار" محرم مجرد" رئیس بازرسی کل ناجا در جلسه جمع بندی نظارت تخصصی در جمع روسای بازرسی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تقدیر از برنامه های اجرایی و نظارتی پلیس استان مرکزی، بیان داشت:‌ یکی از ابزارهای لازم برای راهگشایی و استفاده از قابلیت و توانمندی های سازمانی، شناسایی و تحلیل دقیق ابعاد مختلف حوزه های ماموریتی و بررسی نقاط قوت، ضعف و نیز فرصت‌ها و تهدیدهاست.

وی توجه به آسیب شناسی جرایم و تخلفات در هر سازمانی را ضرورتی مهم عنوان و تصریح کرد: علت یابی تهدیدات و آسیب ها به تبع آن بهره‌گیری از دانش و اطلاعات و همچنین به کار گیری هدفمند ابزارها و استفاده از راهکارهای کاربردی در نیروی انتظامی با توجه به نوع ماموریت ها بسیار حائز اهمیت و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

سردار مجرد، بی توجهی و غفلت را یکی از آفات لغزش انسان ها یاد کرد و گفت: برای استمرار و پایندگی یک برنامه و کار، بهتر است آن را به موجود پایدار و جاودانی ارتباط دهیم، موجودی که فنا و زوال در ذات پاکش راه ندارد و با نهادینه کردن این فکر و اندیشه در امور روزمره زندگی از برکات آن که دوری از هر گونه گناه و حرام است دوری جست.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به تبیین اثرات صداقت در مراتب مختلف گفتار و رفتار سازمانی اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله ملزومات زندگی، آغاز صادقانه و صحیح کارها و همچنین ادامه آن با حفظ صداقت و راستی است که خلاف آن سبب دعوت به إماره سوء و جلوه زشتی ها به عنوان زیبایی و نیکی ها و ارزش ها به عنوان شر خواهد بود.

رئیس بازرسی کل ناجا تاکید کرد: بیان،‌ تکرار و ایجاد گفتمان منطبق با صداقت و راستی و نهادینه سازی مفاهیم اساسی که زندگی پاک و حیات طیبه را به ارمغان می آورد از وظایفی است که بخش عمده آن در نیروی انتظامی بر عهده بازرس است که همواره باید با عزم و روحیه جهادی در ترویج و توسعه آن همت داشت؛ فرماندهان و مدیران نیز به عنوان مسئول صیانت کارکنان در اجرای صحیح آن دقت و تلاش مضاعف را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

وی با اشاره به کلام حکیمانه مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در توصیه و تاکید بر روحیه انقلابی در انجام مسئولیت ها، بیان داشت: از آن جایی که ولایت در تحلیل اسلامی و قرآنی، بخش اصلی و بنیادین مفهوم ایمان است و ایمان و ولایت، امری باطنی است، همیشه ایام راه شناخت ولایت پذیری و ایمان اشخاص، با اموری چون اطاعت پذیری سنجید می شود.

سردار مجرد ادامه داد:‌ مراقبت و صیانت از اندیشه های انحرافی و ایجاد بستر امن از لحاظ سیستمی و سازمانی از ضروریت هایی است که همواره باید در امور صیانتی و نظارتی مورد توجه قرار گرفته و در بسط اندیشه های صحیح منطبق بر آموزه های اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

وی، ورودی، پردازش و خروجی را سه مرحله مهم در فرایند نظارت خواند و گفت: این سه مرحله در فرایند نظارت، زمانی اثرگذار خواهد بود که با کنترل همراه باشد.

رئیس بازرسی ناجا از اجرای نظارت های پیشگیرانه و طراحی سامانه های جدید نظارتی با این رویکرد در ساختار ناجا در برنامه های آتی خبر و گفت:‌ در حال حاضر در نیروی انتظامی نظارت ها به صورت بازخوردی انجام می پذیرد که در رویکرد نظارت پیشگیرانه، بررسی و تحلیل کارشناسی فعالیت ها از آغاز فعالیت و همزمان با نگارش طرح ها و دستورالعمل ها مورد تاکید است و چشم انداز راهبردی پیش روی بازرسی کل ناجا نیز حرکت به سمت این نوع برنامه ریزی خواهد بود.

در ابتدای این جلسه، سرهنگ "کیومرث عزیزی" فرمانده انتظامی استان مرکزی گزارشی از وضعیت این استان از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و.. را ارائه کرد و به تبیین تحلیلی از وضعیت مهم ترین جرایم و آسیب های اجتماعی استان پرداخت.

دختر بچه 9 ساله در سانحه رانندگی جان باخت

در سانحه رانندگی که در ساعت 23 و30 دقیقه روز گذشته در اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری با یک دستگاه موتور سیکلت که در خیابان سی متری کوی علی ابن ابیطالب(ع) شهرستان اراک به وقوع پیوست، راکب موتور سیکلت و تنها سرنشین آن مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

کشف 131 کیلوگرم مواد مخدر تریاک در عملیات پلیس استان مرکزی

سرهنگ "یوسف سپهوند" جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: روز گذشته در تداوم طرح های عملیاتی پلیس استان، ماموران انتظامی در دو عملیات موفق به کشف 131 کیلوگرم ماده مخدر تریاک شدند.

وی اضافه کرد:‌ در یکی از این عملیات ها ماموران انتظامی در یکی از شهرستان های استان، در روند تحقیقاتی گسترده از جابجایی یک محموله قاچاق از محورهای مواصلاتی مطلع شدند و بلافاصله برنامه ریزی عملیاتی برای توقیف و شناسایی این محموله آغاز شد.

وی اضافه کرد: با تمهیدات اجرایی پلیس، دو قاچاقچی مواد مخدر که با یک دستگاه کامیون در حال جابجایی مقدار 70 کیلوگرم ماده مخدر تریاک بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی به دیگر عملیاتی که منجر به کشف مقدار نزدیک به 61 کیلوگرم تریاک شد، اشاره کرد و گفت:‌در انجام این عملیات ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از چندی پیش تحقیقاتی نامحسوس را برای دستگیری یک توزیع کننده گسترده مواد مخدر آغاز کردند.

وی اضافه کرد: در روند تحقیقات مشخص شد که این فرد در یکی از استان های شرقی سکونت داشته و در شهرهای مختلف کشور فعالیت می کند.

سرهنگ سپهوند با اشاره به عملیات شناسایی و دستگیری این فرد گفت: با ادامه تحقیقات، سرانجام زمانی که این فرد قصد جابجایی مواد مخدر به مرکز کشور را داشت، شناسایی و در عملیاتی هماهنگ با ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم دستگیر شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:‌ در بازرسی از خودروی متهم، ‌مقدار 60 کیلو و 900 گرم ماده مخدر تریاک کشف شد .

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ سه متهم دستگیر شده در این عملیات ها برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

 

دسترسی غیرمجاز به داده ها تلفن همراه به بهانه خرید اکانت بازی اینترنتی

سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر دسترسی غیر مجاز فردی ناشناس به داده های تلفن همراهش، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود:درتحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا شاکی اذعان کرد که چند روز گذشته با دریافت پیامکی متوجه هک پست الکترونیک خود شده و پس از دریافت این پیامک امکان ورود به اکانت خود را پیدا نکرده است .

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس، متهم که اقدام به هک پست الکترونیک شاکی کرده بود،‌ شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد نوروزی خاطر نشان کرد: متهم دربازجویی های پلیس به هک اطلاعات پست الکترونیک شاکی به بهانه خرید اکانت بازی اینترنتی از شاکی اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان درخصوص مبحث یکم قانون جرایم رایانه ای اظهار داشت: هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سیستم های رایانه ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

  • ۹۵/۰۵/۰۷
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.